blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Tuesday, November 23, 2010

kejut mereka yang susah nak bangun macam ni!

TIPS 1
Kalau nak kejutkan orang bangun tidur. zureen kongsi antara cara nak kejutkan mereka :
1. pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan lahan..
2. sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia...
3. renjis air kat muka dia...sambil panggil nama dia...
4. tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia...
5. tutup kipas/air cond




TIPS 2
Tapi kalau masih tak berkesan
1. jerit nama dia kuat kuat...
2. gigit ibu jari kaki dia..cam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi...kalau boleh air rendam baju dalam korang
4. tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
5. goyang badan dia kuat2 then jerit gempa bumi! gempabumi! tsunami!tsunami!
6. jerit api! api! api!
7. letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak sebelah hidung dia..bgi ambik bau sikit




TIPS 3
tapi kalau masih tak berkesan gak
1. pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia byk kali...
2. pergi kat dia, baca je surah yaasin!




TIPS 4
tapi kalau masih tak berkesan gak...ni je la cara terakhir
1. panggil je orang masjid/surau untuk uruskan..., kerana tuhan lebih menyayanginya

4 comments:

hatima said...

tips dua besstt , ahaha . tp ade ke orang susah gila nak bangun yea ??

zureen said...

hatima - ntah.. ad kot~ hahah! *saya sendirik! hua hua huaaa~

Qamarul said...

waktu sekolah dulu ayah saye slalu libas saye ngn hanger.. baru bangun.. hu3...

zureen said...

qamarul - dasyat awak! haha

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive