blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Tuesday, June 07, 2011

apa jadi sekiranya zureen tukar bola sepak kepada bola ping pong? haha!

gambar takde kena-mengena dengan entri. heh.


Pernah tak awak semua terfikir kenapa dalam permainan bola sepak hanya bola sepak sahaja yang boleh digunakan? kenapa tak pakai bola lain padahal bentuk dan nama pun sama iaitu "bola". so, entri kali ini zureen cuba kongsikan dengan anda ilham yang zureen dapat apabila bola sepak ditukar kepada bola ping pong. hahaha.

sekiranya pemain bola sepak menggunakan bola ping pong semasa bermain bola sepak :
  • Pemain akan bawak bola sendiri dalam poket dan cuba mengelirukan pihak lawan dengan menukar bola yang sedia ada.
  • Pengadil perlawanan akan menggunakan kanta pembesar untuk melihat bola.
  • Penjaga gol tak perlu bersusah payah untuk membuat pelbagai aksi kerana dengan hanya menggunakan dua jari sahaja sudah mampu menyelamatkan pintu gol.
  • Pemain akan cepat terhantuk sesama sendiri kerana asyik melihat bola atau ketika perebutan bola di udara ketika ingin menanduk bola.
  • Di dalam satu perlawanan hampir menggunakan lima ratus ribu biji bola akibat selalu pecah kerana dipijak oleh pemain.
  • Penjaga garisan terpaksa menggunakan teropong untuk melihat bola yang masih berada atau telah keluar dari padang.
  • Mungkin tidak wujud tendangan percuma, penalti ataupun tendangan gol kerana tahap kelajuan bola amatlah minimum
  • Tiada lagi acara membawa bola ping pong dalam sudu kerana tiada sudu yang mampu untuk membawa bola sepak dalam mana-mana sukaneka di sekolah. hahahha!

cik sushi : nak terai bawa bola sepak dalam sudu. hahah!

52 comments:

ADfeez said...

cik zureen main bola ker? :P

b0an said...

apsl xtuko bola golf..keras sket..hehe

auny aizie said...

err. ce try tukar bole ragbi pulak .

HAHAHAAAA

bartHeafy said...

pelik3~~~

hana sudradjat said...

pemikiran yang menarik (:

ZF said...

hahhaha lawak benar.....

maisarah aiman said...

haha .kak zureen nii ada jee idea dia ;))

Pure Lily said...

bola takraw syiokk..

Siti Nurazlinda said...

idea yang cukup bernas ~ :p

Abang Stalker said...

baik bwk telo dlm seluar..hahahha.bkn telur hidup ek,teluR ayam. :P klu pecah dlm seluar kn best.hihi

zureen said...

adfeez - haha! main!!! ;p

zureen said...

boan - adesss.. kalau nk tanduk bola golf, pecah pale! ;p

zureen said...

auny - hahaha! ragbi? HAHAHAHHAHA!

zureen said...

bartheafy - saya memang mcm ni. ;p

zureen said...

hana - tq :)

zureen said...

ZF - haha. terima kasih kerana terhibur.. ;0)

zureen said...

maisarah - ni bukan idea ni dik.. ni menjahanamkan idea.. haha

zureen said...

pure lily - xpandai main bola takraw.. keras sangat.. hihi

zureen said...

siti - terima kasiii :)

zureen said...

abg stalker - hahah! kotor selua nanti.. sejuk je.. ahahhahhha!

Aki said...

Cikgu Jue,cuba tukar bola sepak tu jadi durian.. :-p

Puan Kutu said...

waduh..rosak perlawanan bola sepaknya!tetiba indon.haha..

zureen said...

aki - hahaha! iya kan? nda terpikir pla.. hahhaha~

zureen said...

puan kutu - hahahha! waduh2!!!!

wan_cikgumuzik said...

adehhhhhh,, apo yg kau merapu nihh labuuu.. hahaahahaha

zureen said...

cikgu wan - nama saya bukan labu.. ahhah

kiwi said...

hahahha..kreatif la zureen ni :))

Syuxer said...

kalau cmni bola sepak dimainkan..konfirm seri memanjang aje heheh..hahahah

zureen said...

kiwi - terima kasiii :)

zureen said...

syuxer - hahahah! tahu xpe.. memang seri jelah jawabnye.. ;p

syamsid dhuha said...

ade ke skill? , muahahaha

zureen said...

syamsid - hahaha..!!!

saiazuan said...

skali lagi anda berjaya merapu.. hehe

zureen said...

saiazuan - terima kasih untuk saya! :)

RedVixen said...

ok la tu... cuba ganti dengan guli pulak :D

tqa said...

suka yg no.1 heh

apik pehe said...

haha..meh apik nak try main bola ping pong..takot tertukar denga bola lain jer kalo buh dalam seluar..hehehe..jadi 3 bola

ღ p!nk veLvet ღ said...

hahaha! teringat zmn bebudak sek dlu, bwk bola ping pong dlm sudu :P

Fadzmie Mohamad said...

Lepas ni kita try pula main ping-pong pakai bola sepak? Macam mana? Haha.

wordless wednesday #2

Scya Lollita said...

sng2 guna je belon muahaha pecah slalu :p

wunny said...

menarik la entry ni:)

SYAF said...

apa kata kalau tukar ngan guli lak... hahahaha

Ayie Abas said...

GAWAT laa 22 ORG PEMAIN BEREBUT SEBIJIK BOLA PING-PONG DI DLM PADANG YG LUAS....PENONTON TENGOK PUN TAK NAMPAK APA YG PEMAIN SEPAK...TIBA2 AJE GOL...+_+

zureen said...

revixen - hahah! guli keras sikit, pecah pale nk tanduk. ;p

zureen said...

tqa - hahahha! saya pun! ;p

zureen said...

apik pehe - hahah! yang dua lagi bola apa? lalalalalalla~~

zureen said...

pink - saya paling mencik sukan tu. asik jatuh je. lari laju sangat kot. ceyy!

zureen said...

fadzmie - wakakakkaka! awak ni lawak lah!

zureen said...

scya -eeehhh.. taleh2.. satu kerja nak tipu lagi.. haha~

zureen said...

wunny - terima kasiii :)

zureen said...

syaf - keras sangat ;p

zureen said...

ayie - tulaa.. semua orang kena ada teropong or kanta pembesar nak tengok.. haha

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive