blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Monday, December 13, 2010

ayang vs. abang

Salam semuanya.
opss! bukan-bukan! gambar di atas ni saja nak iklankan blog. jangan lupa undi ye?
okaylah.
untuk menghilangkan rasa bosan anda, apa kata anda baca surat di bawah ni dan respon. sama ada ayang atau abang yang betul. haha!





Dear abang,


Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik. cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini. kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam. abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau kenapa?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu..cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat. tapi ayang nak dapat morning kiss pun susah .

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah.

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ayang nak dapat pergi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak.

Paling menyedihkan.. ayang tanya kenapa tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek dorang. tak nak naik kereta abang takut calar. ayang calar takpe. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak. pesanan ayang:

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR.

Love,
ayang

---------------------------------------
Ni abang lak bagi Surat Kat Ayang.

Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang fikir mana tak abang tido dalam keta. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu. bukannya abang pergi berfoya-foya. kan abanggi kerja.. lagi satu pasal pizza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dari Jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang tak nak, ayang nak jugak pizza dari Jepun.. nasib baik abang tak belikan kalau tak anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish taknak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang tak tau berapa kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..

sebab masa tu ayang kalau mekup memang sebijik macam maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas setiap kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dalam citer Pontianak Harum Sundal Malam. bukan ayang tak cantik tapi kening ayang tu pergi cukur  nak buat apa? walau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang tak payah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kiss tu, ayang bangun pun dah tengahari, nak morning kiss macam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bagitau jugak kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kampung abang izinkan Cuma jgn lupa kirim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nanti jgn lupa bawak balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang tak payah laa susah-susah pergi kejar lembu tu... biar jek.. nanti abang balik kampung abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nanti bukan stakat calar jek silap-silap leh masuk hspital. abang kene tanduk takpe..

Jaga anak-anak baik-baik jangan bagi diorang main kat sungai musim-musim banjir ni.. nak dapat anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi pizza Jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yang dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg taknak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. memang abang ketawa...hahahhahahahahha


kesimpulannya,
so, mana betul ni? ayang ke abang? hahah!


8 comments:

Nismo BluebirD said...

lalalla^^
http://dolphinpenguin.blogspot.com/2010/12/undi-syplzzz361-all-bestt.html

plz rakan2...tolong undi sy sebagai bloggers terbaru 2010...plzz....anda semua rakan 2 sy...sy nak capai impian sy..plz....

zureen said...

nismo - will vote you. no worries. :)

zacky ~786~ said...

hahaaa.~ haru-haru.. .!!!
guling2 den gelak.. xtahan gilerr..
lawak seyh...

emm i think abg btol .. ;)

zureen said...

zacky - haha.. tulaa.. zureen fikir pun abg yang btul..hihi

Rozuan Ismail said...

lawak tol la..ada jugak org kahwin cm ni yer,,nk tgelak pon ada..

zureen said...

rozuan - hahaha! tu laa pasal. lawak kan? hahaha~

Diana said...

yg ni kelakar! hehe..
suka baca dis blog.update slalu ye. already followed you. ;))

zureen said...

diana - hahah! follow u back!

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive