blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Saturday, June 04, 2011

makan semut banyak-banyak boleh hilang kencing manis. (TIPU)



Amaran!
sebarang risiko atas penggunaan pakai petua berikut adalah di bawah tanggungjawab sendiri.
harap maklum!

PERUT MASUK ANGIN
Ambil jarum dan cucuk-cucuk pada bahagian perut yang sakit. Dengan itu anginnya akan keluar.

KENCING MANIS
makan semut banyak-banyak supaya semut-semut tu akan mengerjakan gula yang berlebihan dalam badan tu.

KURANG DARAH
tangkap banyak-banyak nyamuk yang kembung darah lepas tu telan. pasti kuantiti darah akan kembali menjadi normal.

KURANG DARAH PUTIH (LEUKIMIA)
bancuh sesenduk cat putih dengan air dan minum. Amalkan selama yang terlarat, mudah-mudahan darah kembali stabil.

HILANGKAN JERAWAT
ambik pen hitam dan titik-titikkan tempat jerawat, kan dah jadik macam taik lalat? hahahah!

cik sushi : rasa-rasa berkesan tak petua ni? hahah!

40 comments:

maisarah aiman said...

apa punya petua nii ? haha .nak try lahh ;PP

zureen said...

maisarah - jangan buat halll.. hahhaa

Himmymaru said...

auw, Zureen tetap comel yea!
Stacy bha! ;p

zureen said...

himmy - adadada. stacy lagi tu~

saiazuan said...

bwahahahaha xD

zureen said...

saiazuan - jangan gelak! entri serius oke? ahhahahahh~

Terbelog said...

oh..baru tau..nak try la :)

zureen said...

terblog - hahaha. jgn cari nahas.. ;p

Cik Azizah said...

siot je...hahaa

zureen said...

jijah - hahahah! ;p

Cik Azizah said...

:P tipah tertipu...lalalaa

kiwi said...

wahaha, petua baru ke ni?

zureen said...

jijah - buka-bukannn.. jijah tertipu tuu ;p

zureen said...

kiwi - nak terai?

Aki said...

Cikgu Jue Cikgu Jue.. Hahaha..

alif haris said...

ini bukan petua ini pemuda .. hehe:D

zureen said...

aki - haha. tulis sambil geleng-geleng kaitu? hihihi

zureen said...

alif haris - hahhaha! pemuda laa sangat ;p

aQim said...

Berkesan k??
sy rse tertekan je bila bce..hahaha
jgn mara cik zureen;p

zureen said...

aqim - hhahah! mmg entri ni nak buat orang bengang pun.. hihihihih

pinqy taraturuu said...

haha lawak~
try kang len plak jadi nyeee huuuuu

zureen said...

pingg - jangannnnn! bahahha~

Adda said...

harus cube . tak cube tatau keberkesanannye . hakhak :P

zureen said...

adda - ahahha! jangan carik pasal.. ;p masuk icu nanti! ;p

Ayie Abas said...

MEMANG BETUL2 BEBELAN MERAPU TAHAP GABAN...hehehe...~_~

Aki said...

bukan stkat geleng2 kepala Cikgu jue,sampai guling2 lagi sa.. Hahaha..

zureen said...

ayie - hahaha. im sorry! ;p

zureen said...

aki - adada.. ketawa punya pasal kaitu?

Aki said...

tu la.. Apakah sampai gitu.. kalau budak2 baca ni kan,ko pecaya ka skrg juga durang buat?? hahaha..

zureen said...

aki - harap-harap jgn begitu.. matilaa saya nnt.. hahaha

Aki said...

abisla ko nanti Cikgu.. :-p..

zureen said...

aki - takut saya.. ;p

i'm ezza haniza said...

saya tak entry ni sebb saya terpegun tgok muka awak..lawanyaaaa

zureen said...

ezza - ya rabbbiii... hahah~ baca entri! baca entri! haha~

Onitsuka_hana said...

sapa dah try petua nie??

zureen said...

onitzuka - nak terai ke? adess.

Abang Stalker said...

sy suka kira semut.mereka kwn2 sy.jgn mkn semut.. :'(

Pure Lily said...

gelak guling2 a bce entri nie..
mengarut sungguh2..
but i like~

zureen said...

abg stalker - hoho. baru je semalam zureen bunuh sekor sbb dia main gigit2.. hihi

zureen said...

pure lily - terima kasiiii :)

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive