blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Saturday, June 04, 2011

cara-cara makwe marah mengikut lokasi. hehe.

malas nak lukis. ;p


bila malam-malam macam ni senang nak dapat ilham. hehe. so, zureen nak share sikit dengan awak semua tentang perangai kaum hawa yang tengah marah mengikut lokasi. hhihi. so kepada pakwe-pakwe, alert tentang ni tau!

TAMAN BUNGA
kalau di taman bunga, biasanya seorang makwe akan petik bunga termasuk daunnya sekali sampai nak botak pokok bunga tu. Nasib baik tak dicabutnya pokok tu sekali.


DALAM KERETA
bila di dalam kereta, makwe-makwe akan pandang cermin luar sebelah kiri sambil mengetatkan muka dan mulut. Kalau ada kereta kat sebalah yang bawa budak-budak kecik, mereka akan takutkan budak tu dengan buat memek muka.

DI PUSAT MEMBELI BELAH
kalau di pusat membeli belah, mereka akan jalan lebih laju daripada pakwenya sambil toleh-toleh sikit sama ada pakwe mereka follow atau tidak. dan sampai jauh sikit dia berhenti dan merungut-rungut. sebenanrnya minta pujuk. ;p

ATAS MOTOR
masih sempat untuk bergaduh. si makwe akan duduk jauh sikit ke belakang sambik peluk tubuh sendiri. kalau si pakwe brek, mereka tak cakap apa pun.. cuma akan kawal dirinya daripada tersentuh.

DALAM HENPON
dalam henpon tak payah cakap la.. korang pun boleh agak. kalau dalam henpon, mak aii... bukan main lagi dia cakap.. ikut suka hati bapak tiri laki mak dorang saja. macam-macam yang tersembur! sampai keluar taik telinga! tapi, kalau depan-depan. tak berani pula cakap banyak!

KEDAI MAKAN
kat kedai makan pun sempat jugak nak bergaduh! si makwe banyak kuis-kuis makanan, lebih banyak minum air. Makanan tak luak dan perut tu rasa kenyang je. marah punya pasal kan?

LAIN-LAIN LOKASI
di lain-lain lokasi ni.. munngkin stesen bas, panggung wayang. yang pasti kalau ada perempuan lain cuba mengorat atau merampas pakwenya tau pulak cemburu. mereka sanggup memberi warning, menyerang dan main tarik-tarik rambut.

cik sushi : saya tak suka marah, saya suka geram je. kalau geram tu bukan marah kan? grr~

30 comments:

no_answer said...

okay , entri yang cukup comel :)

nurathirahkaman said...

kalau dalam kedai baju..awek nak beli bju pakwe ta bagi lepas salegurl blah ja dapatlah pekwe tuh JELINGAN MAUT..heheheh

Khairil said...

hehe..kelakar juga bila perempuan marah...

zureen said...

no answer - terima kasiiiii :)

zureen said...

nurathirahkaman - hahah! tahu xpe.. silap2 tak nak tego seminggu. kan? kan? hahahha~

zureen said...

khairil - kelakar tapi comel. ye dak?

maisarah aiman said...

perempuan marah macam nii ye ?hehe :))selalu buat memek muka jaa kalau marah .

zureen said...

maisarah - mesti comel kan? ;p

Cik Nyna said...

takda pakwe lagi..so tak pernah merasa benda nih.haha

zureen said...

cik nyna - cepat2 carik pakwe :P

shopping2u said...

hehe..best2 dan comel !!!!!! heheh.. done, sudah follow.. lau sudi meh la sini ..
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/disebalik-telapak-tangan-subhanallah.html

erk.. follow lebih baik =/

zureen said...

shopping2u - hihi. tq. dah folo balik :)

shopping2u said...

erk..dak kecik mana leh tdo lambat :/

zureen said...

shopping2 u - 20 thn xlaa kecik sangat. hihihi

shopping2u said...

kecik laa tu.. akak 24..heheheheeh,da besa,leh tdo lambat

D`littleye said...

hahahaha :D terasa!:P

zureen said...

shopping2u - akak! waaaaa.. dah x under age dahh.. leh laa tdo lambat sikiiitt..hihi

zureen said...

d'littleye - hahahaha. maafkan saya. tp terasa kat number brapa eh? hihi

aQim said...

makwe ni ske btol mara2 ei?hehe..;p

zureen said...

aqim - marah-marah sayang bha :)

OrangeFay said...

Smua pernah buat kecuali no 1..sebab klau pgi Taman Bunga, konfem bersin smpai x ingat dunia...hahah..btw, nice entry! :)

zureen said...

oren - tq wakk!

cantekk said...

haha...mnarek oke..

ha betol la tu ;-D

zureen said...

cantekk - terima kasiii :)

alif haris said...

eleh geram tu lebih kurag mcm marah jugak .. hehe :D

zureen said...

alif - hahaha. tak. geram tu agak manja sikit.. hahahah!

alif haris said...

okay fine .. jadi klu zureen geram buat ape lak ?? mkn daun pokok smpai habis ? hehehe :p

zureen said...

alif - hahaha! takde laa makan daun.. kalau geram rasanya zureen akan kata ''eeeeeeeee'' tp suara tu leh kontrol2 lagik.. haha

Yvonne Iman Felicianus said...

Nice N3 zureean..hahhaha..tebayang-bayang d tam bunga..kesian tu pokok bunga..

zureen said...

yvonne - hihihihi.. tq2~

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive