blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Monday, November 08, 2010

ibu anda minat Ryan Giggs tak?

''ma, mama minat pemain bola yang mana satu?''
''dari dulu mama minat Ryan Giggs!''

haha. ya! tidak percaya? mama zureen juga seorang yang fanatik kepada MAN UNITED tau! jangan main-main! haha. okaylah, entri kali ini KHAS untuk mama dan semua peminat Ryan Giggs. hehe.

Ryan Giggs boleh dikatagorikan sebagai antara pemain bola yang berjaya pada abad ini.Sepanjang kerjayanya sebagai pemain bola, beliau telah merangkul 10 gelaran Liga (League Tittles), empat Piala FA (FA Cup), dua piala Liga (League Cup) dan dua piala Champions League. Giggs mula berkecimpung dalam kerjaya ini sejak 1987 pada usia 14 tahun.


dari kiri : Paul Ince, Mark Hughes, Ryan Giggs and Lee Sharpe

Hanya tiga pemain telah memenangi PFA Young Player of the Year berturut-turut termasuklah Ryan Giggs, Wayne Rooney dan Robbie Fowler.

Ketika menentang Arsenal di perlawanan separuh akhir piala FA 1999, tendangan gol yang dihasilkan oleh kaki kiri Giggs telah dinobatkan sebagai gol terbaik sepanjang United beraksi.


walaupun sibuk dengan kerjaya, Giggs merupakan 'Family Man' - berkahwin dengan gadis idamannya, Stacey pada 2007. mereka bahagia dan telah dikurniakan sepasang anak, Liberty dan Zach.


bila agaknya Ryan Giggs akan bersara? jawabnya :

"There’s no particular season I’ve got in mind. I’ve got another year after this on my contract, and it will depend on my body, on how I feel, if I’m enjoying it.

"I'll take it all into consideration. I hope it doesn’t, but if it ended tomorrow, I wouldn’t swap my career for anyone's."

:)

2 comments:

Anonymous said...

Stunning story there. What occurred after? Thanks!

my web page home cellulite treatment

Anonymous said...

I am in fact happy to glance at this blog posts which includes tons of
valuable data, thanks for providing these data.


Stop by my web-site ... home cellulite treatment

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive