blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Friday, October 15, 2010

opsss! pecah rahsia suda!

salam semua.

ya. entri kali ini sudah pasti dipenuhi dengn huruf-huruf. sekali lagi, kepada yang tidak gemar membaca,sesungguhnya, blog ini tidak sesuai dengan anda.

''confident sikit!''

masalahnya, makin diberi perangsang sedemikian, makin berdebar hati ini. makin menggelabah. makin berpeluh. makin nervous dan makin terasa pening dan ingin saja keluar dari 'benda' tersebut.

''kenapalahhh susah sangat belajar benda ni????''

''bukan susah, cuma perlu berani sikit''

'apa tidak cukup berani lagikah zureen ni?' ya! mungkin tidak cukup. kerana, semasa naik 'benda' ni saja automatik, fikiran akan melayang dan mula untuk memikirkan benda-benda yang tak sepatutnya zureen fikirkan.

enjin di start. berderau darah ini mendengar bunyi enjin kereta yang meronta-ronta meminta ingin digerakkan. masuk gear 'R' dan minyak di tekan perlahan-lahan. MATI!

''kenapa bha ni ma?''

''sayang. u belum turunkan hand break..''

''OMG! why don't u remind me, mom??''

mama hanya ketawa. rasanya dah lebih 5kali zureen mengalami masalah yang sama. hand break! hand break! hand break! kan bagus kalau kereta manual ni takda hand break? menyusahkan betul! cisss! *serius, ingin saja mengerat-ngerat hand break tersebut lalu mengumbankannya ke pusat pelupusan sampah!

''all u need to do is relax, dear. zureen tak relax, that's why benda yang simple ni pun zureen boleh lupa''

''okay, boss!''

enjin dihidupkan semula. nafas ditarik sekuat-kuatnya dan dihembus (p/s : pakai listerine jadi nafas tidak bau..haha!). baik! mula-mula, gear 'R' lepas tu turunkan hand break kemudian, tekan minyak sikit-sikit. yes! kereta ini bergerak!

''see? u can do it''

''just do it, mom!''

dengan bergayanya, zureen membawa kereta tersebut perlahan-lahan. (baru gear 1 ni)

''okay, now. tukar gear 2''

''what? zureen tidak pandai, ma.. boleh gear satu ja?''

''ish.. panaslaa enjin nanti''

serius, dengan tidak konfidennya, zureen menekan clutch masuk gear dua dan tekan minyak! MATI LAGI!!! geram. rasa ingin saja zureen keluar dari kereta tersebut lalu berjalan kaki. lagi cepat sampai kot?

hampir 10 kali percubaan, 10-10 jugalah kereta mama mati! tidakkah menggugat kesabaran jika berlaku hal sedemikian itu kepada anda?

hari sudah makin gelap. tidak lama lagi azan maghrib berkumandang. belajar kereta hanya sampai di sini. memang hampa! tidak hairanlah jika adik lelaki zureen lagi terrorist jika dibandingkan dengan zureen. as usual, ''biasalahhhh.. dia lelaki''

credit to mom : thanks sebab sudi jadikan kereta mama sebagai 'mangsa' dan sudi mengajar zureen yang tak pandai masuk ajar ni. hoho~

pssst! zureen bawa kereta selalu tu bukan pro sangat pun. bawa gear 1 ja. hihi~ i wish i could have a driver! i wish! i wish!!!!

2 comments:

Anonymous said...

adakah...napa gmbr yang tak ok lompatan tu yg ko pos...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

olen said...

haha.. andy.. yg tu proses bha... cute bha tuu~ :P

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive