blog ini akan di buka semula dalam tempoh

Thursday, March 24, 2011

Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6



Asalammualaikum murid-murid? ceyy! sejak melawat sekolah 5 hari ni dah berangan nak jadi cikgu betul-betul kan? ;p takpelah. hari ni cikgu akan kongsikan dengan murid-murid semua pasal undang-undang pelik di beberapa buah negara. Bunyi macam mengarut, tetapi itulah kenyataan.

THAILAND :
* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :
* Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEDIA :
* Dilarang mengecat rumah tanpa izin daripada kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :
* Polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima daripada para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)
* Tidak flush jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :
* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.
* Dilarang memaki di tempat umum.


AUSTRALIA :
* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :
* Dilarang mengenakan topi di stadium, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :
* Dilarang menempel plaster luka di tempat umum.
* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
* Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :
* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :
* Dilarang memelihara **** di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.
* Dilarang bermain domino di hari Minggu.
* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
* Dilarang memandu dengan mata tertutup.

ALASKA :
* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
* Dilarang memberi minum bir pada rusa.
* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

ARKANSAS :
* Suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
* Wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

CALIFORNIA :
* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

COLORADO :
* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan anda ditahan olehnya.

CONNECTICUT :
* Dilarang mencium isterinya di hari minggu.

FLORIDA :
* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

WASHINGTON :
* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA :
* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang

7 comments:

: husna : said...

pelik sungguh!~ haha

zureen said...

husna - hehe. pelik kan? ;p

neslO_ais said...

zureen dilarang kentut..

erkk terkentut plak kat sini.. :D

zureen said...

neslo - nak saya potong urat kentut awak x? haha

mr_mrs mikko said...

hahaha..\pelik gila bah yg dilarang tu!
nda ku dpt trimaaa..
ramai2 rakyat tu dorg buli kawal ka jg..
hahaha

zureen said...

mr/mrs mikko - tu laa bha pasal. lain2 ni undang2 durang. hahahah! bila baca pun mcm pelik. ada juga undang2 mcm tu kan?

aisya said...

haha.. macam2 la.. =)

About Me

My Photo
seorang gadis biasa yang boleh berdikari dan sentisa cuba menggembirakan insan-insan yang disyanginya~
Powered by Blogger.

Blog Archive